Hotel Gryfice
Regulamin pobytu

Regulamin

Zasady pobytu w hotelu

Regulamin rezerwacji i sprzedaży w Hotelu Folga


        I.            POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1.       Ten dokument określa prawa i obowiązki Spółki oraz Klienta.

2.       Usługi świadczone są przez Spółkę za pośrednictwem strony internetowej https://www.folgagryfice.pl z użyciem Systemu rezerwacyjnego HotelSystems.pl oraz Systemu płatności Przelewy24.

3.       Użyte poniżej terminy przyjmują następujące znaczenie:

3.1.Klient – dokonująca Rezerwacji osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

3.2.Opłata rezerwacyjna – opłata rezerwacyjna uiszczana przy Rezerwacji dokonywanej na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl lub w Hotelu, w wysokości 30% całej kwoty (w PLN, brutto) zamówionych przez Klienta Usług hotelarskich, zaokrąglona do pełnych złotówek.

3.3.Hotel – Folga, ul. Tadeusza Kościuszki 14C, 72-315 Resko, recepcja@folgagryfice.pl,  tel.: + 48 531790144, zarządzany przez Spółkę.

3.4.Regulamin – ten dokument.

3.5.Regulamin hotelu – udostępniony Klientowi w Hotelu oraz na stronie internetowej: https://www.folgagryfice.pl regulaminu, w tym zwłaszcza Regulamin hotelu Folga, Regulamin niestrzeżonego parkingu Hotelu Folga, Regulamin korzystania ze strefy SPA w Hotelu Folga oraz Regulamin wypożyczalnia rowerów w Hotelu Folga. 

3.6.Spółka AWEST Plucińscy Sp. K. z siedzibą w Resku, ul. Tadeusza Kościuszki 14C, 72-315 Resko, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Szczecin–Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 2530341980, REGON: 367725523, KRS: 0000685816.

3.7.System rezerwacyjny HotelSystems.pl – system rezerwacyjny dostarczony przez Tomasza Długopolskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Długopolski Tomasz American.pl Tomasz Długopolski, ul. Szrenicka 46, 58-560 Jelenia Góra, NIP: 6131029697, który służy do dokonania Rezerwacji na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl.

3.8.Umowa rezerwacyjna (Rezerwacja)  umowa zawierana pomiędzy Klientem a Spółką drogą elektroniczną bądź w inny sposób przewidziany w tym Regulaminie, która uprawnia do zawarcia Umowy hotelowej.

3.9.Umowa hotelowa  umowa zawierana pomiędzy Klientem a Spółką w momencie zameldowania się w Hotelu, pod warunkiem zaakceptowania Regulaminu Hotelu, zapłaty pozostałej kwoty za wybrane przez Klienta Usługi hotelarskie.

3.10.                     Usługa hotelarska – dostępna na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl: usługa noclegu w Hotelu, pakiety specjalne lub usługi dodatkowe.

 

      II.            WYMAGANIA TECHNICZNE

1.       Aby dokonać Rezerwacji drogą elektroniczną Klient musi posiadać dostęp do sieci Internet oraz posiadać adres e-mail, na który przychodzi wiadomość potwierdzająca dokonanie Rezerwacji (w przypadku ukończenia procesu Rezerwacji) albo wiadomość e-mail o konieczności uiszczenia Opłaty rezerwacyjnej (w przypadku nieukończenia procesu Rezerwacji).

2.       Aby uzyskać pomoc lub odpowiedź na jakiekolwiek pytanie związane z Rezerwacją, Klient powinien skontaktować się bezpośrednio z personelem Hotelu:  recepcja@folgagryfice.pl,  + 48 531 790 144.

3.       System rezerwacji HotelSystems.pl pozwala założyć Klientowi konto użytkownika, które Klient może wykorzystywać do obsługi wszystkich rezerwacji dokonanych za pośrednictwem Systemu rezerwacji HotelSystems.pl (w tym również od innych dostawców usług noclegowych). Dostawcą usługi konta w Systemie rezerwacji HotelSystems.pl, który wyłącznie odpowiada za jego funkcjonowanie oraz określa wymagania techniczne konieczne do korzystania z tej usługi jest Tomasz Długopolski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Długopolski Tomasz American.pl Tomasz Długopolski, ul. Szrenicka 46, 58-560 Jelenia Góra, NIP: 6131029697.

4.       Płatność za Rezerwację Klient może dokonać z wykorzystaniem Systemu płatności Przelewy24. Dostawcą usługi płatności określonej w pkt. III.1.3.a-b. Regulaminu jest PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, KRS: 0000347935, który wyłącznie odpowiada za realizację tej usługi i określa wymagania konieczne, aby z niej skorzystać.

5.       Spółka umożliwia dokonywanie Rezerwacji również telefonicznie, osobiście w Hotelu albo przez pośrednika (np. Booking.com). W takiej sytuacji zasady dokonywania Rezerwacji drogą elektroniczną opisane w tym Regulaminie stosuje się odpowiednio (tj. w możliwie pełnym zakresie, z modyfikacjami wynikającymi wyłącznie ze specyfiki wybranej formy dokonywania Rezerwacji).

 

    III.            REZERWACJA

1.       Aby dokonać Rezerwacji drogą elektroniczną Klient musi podjąć następujące działania:

1.1.wybrać Usługę hotelarską;

1.2.wypełnić w formularzu wymagane dane osobowe oraz dodać ewentualne uwagi dotyczące Rezerwacji;

1.3.uiścić Opłatę rezerwacyjną poprzez jeden z wybranych sposobów płatności:

a.            kartą kredytową (Visa, Mastercard, Diners Club, Discover);

b.           elektronicznym przelewem bankowym (Przelewy24);

c.            standardowym przelewem bankowym.

2.       Przy wybraniu sposobu płatności z pkt. 1.3.a. oraz 1.3.b. powyżej, Klient zostanie przekierowany na stronę umożliwiającą wpłatę Opłaty rezerwacyjnej za pośrednictwem Systemu płatności Przelewy24. Autoryzacja danych następuje przez połączenie się z Systemem płatności Przelewy24 za pomocą szyfrowanego 128 bitowego protokołu. Po przyjęciu wpłaty przez System płatności Przelewy24 Klient zostaje automatycznie powiadomiony e-mailem o potwierdzeniu wpłaty i dokonaniu Rezerwacji. E-mail potwierdzający dokonanie Rezerwacji zawiera: dane Klienta, nazwę hotelu, opis oferty, całkowitą cenę pobytu, wysokość uiszczonej Opłaty rezerwacyjnej oraz kwotę do dopłaty w Hotel.

3.       Przy wybraniu sposobu płatności z pkt. 1.3.c. powyżej, Klient otrzyma e-mailem potwierdzenie Rezerwacji wstępnej, która będzie potwierdzona po uiszczeniu Opłaty Rezerwacyjnej. Tak dokonana rezerwacja jest ważna przez 48h. Jeśli w tym czasie nie wpłynie płatności, Spółka zastrzega sobie prawo jej anulacji. Po uiszczeniu Opłaty rezerwacyjnej Klient otrzyma e-maila potwierdzającego Rezerwację.

4.       Opłata rezerwacyjna wynosi 30% całej kwoty (w PLN, brutto) zamówionych przez Klienta Usług hotelarskich i jest zaokrąglana do pełnych złotówek. Pozostałą do zapłaty kwotę za Usługi hotelarskie Klient uiszcza na miejscu w Hotelu przy zameldowaniu się w Hotelu celem zawarcia Umowy hotelowej. Na żądanie personelu Hotelu, Klient ma obowiązek okazać e-mail z potwierdzeniem uiszczenia Opłaty rezerwacyjnej.

5.       Jeżeli Klient dokonuje Rezerwacji przez pośrednika (np. Booking.com), zasady uiszczenia oraz wysokość opłaty rezerwacyjnej, zwrot albo braku zwrotu tej opłaty określa pośrednik. Klient dokonuje wtedy Rezerwacji przy użyciu funkcjonalności strony internetowej lub aplikacji tego pośrednika.

6.       Jeżeli Klient dokonuje Rezerwacji osobiście w Hotelu, personel Hotelu informuje Klienta o zasadach uiszczenia i potwierdzenia Opłaty rezerwacyjnej.

7.       Rezerwacja uważana jest za dokonaną w momencie wysłania e-mail do Klienta z potwierdzeniem uiszczenia Opłaty rezerwacyjnej i dokonania Rezerwacji. Jeżeli Klient dokonuje Rezerwacji przez pośrednika (np. Booking.com), potwierdzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, zostanie wysłane Klientowi bezpośrednio przez tego pośrednika.  W przypadku braku otrzymania potwierdzenia, Klient powinien sprawdzić wiadomości SPAM, a gdyby to nie przyniosło skutku, skontaktować się z personelem Hotelu bądź pośrednikiem (jeśli dotyczy).

8.       Spółka zastrzega sobie prawo odmowy dokonania Rezerwacji w przypadku braku wolnych pokoi w Hotelu. W takim przypadku, Klient otrzyma na podany przez siebie adres e-mail wiadomość o braku możliwości dokonania Rezerwacji. W tej sytuacji Spółka zwróci (nie później niż w przeciągu 14 dni) uiszczoną Opłatę rezerwacyjną Klientowi przy użyciu takiego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył przy dokonaniu Rezerwacji.

9.       Uwagi wpisane przez Klienta w formularzu nie wiążą w żaden sposób Spółki. Spółka nie gwarantuje ich spełnienia. Personel Hotelu zastrzega sobie prawo do kontaktu e-mail lub telefonicznego z Klientem w celu ich omówienia oraz poinformowania o ich odpłatności. Stosowne informacje mogą zostać udzielone również przy zameldowaniu się w Hotelu. Usługi hotelarskie zamówione w uwagach zostaną zrealizowane dopiero po zaakceptowaniu warunków ich realizacji przez Klienta.

 

    IV.            ZAWARCIE UMOWY HOTELOWEJ I POBYT W HOTELU

1.       Klient, który dokonał Rezerwacji, jest uprawniony do jej odebrania i zawarcia Umowy hotelowej. Umowa hotelowa zawarta zostanie pod warunkiem zaakceptowania Regulaminu Hotelu, uiszczenia pozostałej kwoty zamówionych Usług hotelarskich (po odjęciu kwoty Opłaty rezerwacyjnej).

2.       Klient przyjmuje do wiadomości, że naruszenie Regulaminu Hotelu we wskazanych w nim przypadkach może skutkować rozwiązaniem Umowy hotelowej w trybie natychmiastowym. W tej sytuacji Klient będzie musiał natychmiast opuścić Hotel.

3.       W przypadku zawarcia Umowy hotelowej bezpośrednio w Hotelu, bez wcześniejszego dokonania Rezerwacji, powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio (tj. w możliwie pełnym zakresie, z modyfikacjami wynikającymi wyłącznie ze specyfiki tej formy zawarcia Umowy hotelowej).

 

      V.            PRAWA I OBOWIĄZKI

1.       Klient zgadza się przestrzegać warunków obowiązujących w Hotelu, w tym między innymi zawarte w Regulaminie Hotelu oraz regulować wszelkie należności w terminie, a także przestrzegać wszystkich wytycznych, zasad i ograniczeń, w szczególności nałożonych przepisami prawa lub zaleceniami stosownych organów i służb, które obowiązują w Hotelu.

2.       Klient jest zobowiązany do posługiwania się prawdziwymi danymi, w tym danymi osobowymi, co do których posługiwania się ma prawo.

3.       Jeżeli Rezerwacja jest dokonywana dla osoby fizycznej prowadzącej we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, w imieniu ww. podmiotu Rezerwacji może dokonać wyłącznie osoba należycie umocowana do reprezentowania ww. podmiotu.  Personel Hotelu jest uprawniony w każdym czasie zażądać od osoby dokonującej Rezerwacji przesłania dokumentu potwierdzającego umocowanie do działania w imieniu Klienta.

4.       Klient zobowiązuje się nie podejmować jakichkolwiek działań, które są niezgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa bądź dobrymi obyczajami.

5.       Spółka zobowiązuje się do realizacji warunków dokonanej Rezerwacji.

 

    VI.            MODYFIKACJA, ANULACJA I PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY REZERWACYJNEJ

1.       Klient przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy rezerwacyjnej jako umowy zawartej na odległość. Nie dotyczy to sytuacji, w której Umowa rezerwacyjna została zawarta osobiście w Hotelu.

2.       Z zastrzeżeniem pkt III.5. powyżej, w przypadku anulowania Rezerwacji przez Klienta, Opłata rezerwacyjna nie podlega zwrotowi. W nadzwyczajnych sytuacjach personel Hotelu na prośbę Klienta może zgodzić się na zmianę terminu Rezerwacji bądź jej warunków. W tym celu należy skontaktować się z personelem Hotelu. Ostateczna decyzja w tym względzie należy do Spółki.

 

  VII.            ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 

1.       Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za wybór zarezerwowanych Usług hotelarskich i ich przydatność do potrzeb własnych jak i osób, dla których dokonuje Rezerwacji.

2.       Klient ponosi odpowiedzialność za własne działania i zaniechania, w tym przekazywanie błędnych informacji lub niestosowanie się do Regulaminu oraz Regulaminu Hotelu.

3.       Spółka ani dostawca Systemu rezerwacyjnego HotelSystems.pl nie ponoszą odpowiedzialności za przerwanie procesu wypełniania formularza na etapie jego wypełniania (porzucenie koszyka zakupowego) przez Klienta. Wymagane jest ponowne rozpoczęcie wypełniania formularza przez Klienta.

4.       Opuszczenie Hotelu przed datą opłaconego pobytu w Hotelu lub nieskorzystania z Usług hotelarskich nie uprawnia Klienta do zwrotu uiszczonej ceny, chyba że Klient uzgodnił co innego z personelem Hotelu.

5.       Spółka ani dostawca Systemu rezerwacyjnego HotelSystems.pl nie ponoszą odpowiedzialności za:

5.1.niepoprawnie wpisane dane przez Klienta;

5.2.brak dostępu Klienta do sieci Internet lub ograniczenia w jego dostępności;

5.3.ograniczenia lub nieprawidłowe działanie oprogramowania albo urządzeń należących do Klienta;

5.4.poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Klienta, które spowodowane zostały na skutek działania lub zaniechania osób trzecich, a na które nie miała wpływu Spółka;

5.5.poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Klienta, które spowodowane zostały na skutek zaistnienia siły wyższej;

5.6.płatności realizowane z wykorzystaniem systemu płatności Przelewy24.

6.       Przewidziane w Regulaminie wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności nie mają zastosowania w przypadkach, w których ze względu na treść bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa nie jest możliwe wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności, w szczególności nie mają zastosowania do szkód wyrządzonych umyślnie.

 

 

VIII.            REKLAMACJE

1.       Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Spółkę na podstawie Regulaminu Klient może składać listownie lub drogą elektroniczną na dane Hotelu wskazane w pkt. I.3.3. Regulaminu.  Reklamacja powinna zawierać następujące informacje: imię, nazwisko, adres Klienta, adres poczty elektronicznej podany przy rezerwacji oraz opis problemu, jaki pojawił się w trakcie korzystania z Usług hotelarskich.

2.       Personel Hotelu udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w takiej samej formie, w jakiej została złożona.

 

    IX.            DANE OSOBOWE I PRYWATNOŚĆ

1.       Zasady przetwarzania danych osobowych oraz warunki ochrony prywatności określa Polityka Prywatności dostępna pod adresem: https://www.folgagryfice.pl/polityka-prywatnosci.html.

2.       Odbiorcami danych osobowych Klienta są następujące podmioty:

2.1.dostawca Systemu rezerwacyjny HotelSystems.pl;

2.2.dostawca systemu płatności Przelewy24 – PayPro S.A.

 

      X.            POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.       Spółka ma prawo do wprowadzania zmian do Regulaminu. Wprowadzone zmiany obowiązują z chwilą ogłoszenia ich na stronie internetowej https://www.folgagryfice.pl, z zastrzeżeniem, że Klienta, który dokonał Rezerwacji przez wprowadzonymi zmianami, obowiązuje Regulamin w wersji obowiązującej w dniu akceptacji Regulaminu przez Klienta.

2.       W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego. Wszelkie spory pomiędzy Spółką a Klientem, który rozpoczął dokonywanie albo dokonał Rezerwacji nie jako konsument będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Spółki.

3.       W razie zmiany lub unieważnienia wskutek prawomocnego orzeczenia sądu, któregokolwiek z postanowień Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy.

4.       Informacje o możliwości korzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibie i na stronach internetowych powiatowych rzeczników praw konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspekcji Handlowych oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

4.1.https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php;

4.2.https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

4.3.https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

5.       Klient będący konsumentem w celu polubownego rozwiązywania sporów, może skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

6.       Regulamin obowiązuje od dnia 07.11.2024 r.